Igasugune treening peaks lõppema väheaktiivse tegevusega. Kahjuks, seda osa treeningust tihtipeale eiratakse, eriti üksi treenides 

 

Harjutused peale treeningut - milleks? 

Iga treening peaks lõppema väheaktiivsete harjutustega, see aitab lihaste temperatuuri hoida.  Harjutuste eesmärk on taastumine raskest treeningust, et olla valmis järgmiseks treeninguks.

Pidevalt treenides koguneb lihastesse piimhape. Samuti võib olla väikseid vigastusi lihaskiududes, mis võivad viia lihavaludeni. 

Uuringud on näidanud, et väheaktiivsed harjutused aitavad vähendada lihasvalusid. Seda sellepärast, et veri viib lihastest jäägid välja. Näiteks, palju kasulikum on lasta kehal eemaldada lihastest piimhapped kergemaid harjutusi tehes, selle asemel, et mitte midagi teha. Harjutusteks sobivad näiteks 10 min sörki või kerge rattasõit.

 

Ära unusta venitusharjutusi

Lihased lühenevad peale trenni, seega on oluline neid venitada. Kui sa ei venita, jäävad lihased lühikesteks, mis vähendab nende liikuvust.

Kui liikumine on piiratud, langeb ka harjutuste tegemise efektiivsus. Sellega kaasneb vigastusoht.

 

Mida räägib teadus

Ei ole teaduslikult tõestatud, et venitamine vähendab lihasvalu.  Kuid venitamine mõjutab närvide, retseptorite ja  liigeste vastuvõtlikkust valule. Rahulik venitamine aitab lihastel lõdvestuda – see on oluline faktor vigastuste vältimisel. Siiski lihasvalusid, mis on tekitatud ebaharilikes harjutustest, ei saa vältida korralikult venitades.

 

Kuidas treening lõpetada

Treening tuleb alati lõpetada kergete harjutustega, mis kasutavad samu lihaseid, mida on koormatud.  Lisaks tuleks samu lihaseid ka venitada, et saavutada nende algne pikkus. Hoia venitust vähemalt 30 sekundit. 

Venitusi saab teha erinevat moodi, kuid on mõned põhireeglid, mida järgida. Venitamine võiks toimuda rahulikus keskkonnas, sobilikul temperatuuril ja piisava ajavaruga. Lihased PEAVAD olema veel soojad. Oluline on keskenduda ja teha rahulikke liigutusi. Neid reegleid tasub järgida venitamisel, et lihaspingeid vähendada.